czwartek, 19 marca 2020

23.03.2020-03.04.2020 Klasa 7 i 8

Witajcie w kolnym tygodniu nauki domowej.
Klasa 7 i 8 Zadania dla klas są poniżej

W telewizji są lekcje , wklejam Wam tutaj link do pierwszej lekcji z języka niemieckiego:  https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-8,jezyk-niemiecki-30032020-lekcja-1,47326430
Na tej lekcji są omawiane przyimki : Lokalpräpositionen:  na, pomiędzy, w, pod, nad, .....
Klasa 8 już miała ten temat. Przy omawianiu mieszkania. Również klasa 7 może posłuchać.


Na rozgrzewkę filmik o Coronawirusie.
https://edpuzzle.com/media/5e73f10080ef763ec51d9ccc  ten sam filmik https://pl.padlet.com/mariolaszreder10/Bookmarks, widze , że padlet się w różnym tempie otwiera, więc proszę się nie zniechęcać.

Klasa 8


  • Lekcja 1
  • Temat: Das hat Geschichte gemacht. Podrecznik str 102-105, 
  • Dalej ćwiczymy czas przeszły, tutaj czasowniki zakończone na  -iren. W prezentacji o Perfekcie jest mowa o tych czasownikach- obejrzyj ja jeszcze raz (https://pl.padlet.com/mariolaszreder10/ukabt2fb2wzs), jeśli nie pamiętasz. 
  • W razie wątpliwości służę pomocą. 
  • ćw 14/63 entdeckt -odkrył, pozostałe chyba jasne
  • ćw 15 /63 trzeba włożyć zdania w dobrym szyku, dodać Hilfsverd : haben lub sein- który należny odmienić i z bezokolicznika zrobić Partizpi II Podobnie w zadaniu 18/63.
  • zadanie 16/64 to czasowniki zakonczone na -iren, nie mają "ge"
  • zadanie 17 a i b sprawdzicie jak się tworzy Partiz II, do tych czasowników, tabelka w podręczniku str 142, lub w linkach, które dostaliście tydzień temu. 
  • np. 1. Wer hat den Seeweg nach Indien entdeckt?
  • Odpowiedzi do wybranych ćwiczeń :
    15. 1. Wer hat den Seeweg nach Indien entdeckt? 2. Das erste Mal hat man im Jahr 1996 mit Klonen experimentiert. 3. Wann hat Mozart die „Zauberflöte“ komponiert? 4. Das Benzinauto hat ein Deutscher konstruiert. 5. Das hat niemand von uns erwartet. 6. Meine Nachbarn haben letztes Wochenende ihr Haus verkauft. 7. Albert Einstein hat Physik und Mathematik an der Technischen Hochschule Zürich studiert. 8. Heute Morgen hat mich Herr Obermeier sehr freundlich begrüßt.
    18. 1. Wann hat die erste Olympiade stattgefunden? 2. Der Film hat um 18 Uhr angefangen. 3. Mein Fotoalbum hat zwischen den Büchern gestanden. 4. Was haben die Menschen im 12. Jahrhundert gegessen? 5. Werner von Siemens hat die Straßenbahn 1881 erfunden. 6. Wie hat der Komponist von der „Zauberflöte“ geheißen?

    19. 1. Nicht mehr, aber vor 5 Minuten hat sie da noch gestanden. 2. Nein, alle E-Mails habe ich schon geschrieben. 3. Nein, Mama, ich habe schon meine Suppe gegessen. 4. Aber Frau Griesbach, heute habe ich meine Bücher mitgebracht. 5. Nein, sie hat jetzt geheiratet, aber vorher hat sie Wegner geheißen. 6. Ich glaube, das Schachturnier hat schon vor einem Monat stattgefunden.
    20. 1. Wer hat Penizillin entdeckt? 2. Hast du den Tisch schon gedeckt? 3. Jakob, du hast den Ball wieder nicht gefangen. 4. Komm schnell! Der Unterricht hat schon angefangen! 5. Wir haben heute in Chemie einen Test geschrieben. 6. Er hat mir den Weg genau beschrieben. 7. Ich habe mir alle deine Vorschläge aufgeschrieben. 8. Hast du schon alle deine Koffer nach oben gebracht? 9. Ich habe meine Ferien an der Ostsee verbracht. 10. Frank und Ina haben etwas zum Essen mitgebracht.









  • 30.03.-03.04.2020.



  •  Temat: Was hast du den ganzen Tag gemacht? Co robiłeś/ robiłaś cały dzień?
  • PO  tej lekcji powinniście umieć opowiedzieć swój dzień w czasie przeszłym Perfekt.
    Podręcznik str 105-107
    Ćwiczenia str 67-73 od 23 do 33.- wykonujemy je wspólnie podczas konsultacji online. 
    Wstawiam wówczas oceny za aktywność. 
  • W dalszym ciągu ćwiczymy czas przeszły Perfekt.
    Przeczytaj  wyjaśnienia w podręczniku na stronach 108-113.
    W zadaniach występuję czasowniki : regularne, nieregularne, rozdzielnie złożone i nierozdzielnie złożone. W celu przypomnienia tworzenie dla nich Partizip II odsyłam was to prezentacji np. na padlecie https://pl.padlet.com/mariolaszreder10/ukabt2fb2wzs lub poście klasa 8.  Na padlecie prezantacja Mój dzień- w czasie przeszły,"- czyli nasz obecny temat lekcji. Na dzisiejszej lekcji większość z tych czasowników wymaga czasownika posiłkowego „sein”, (nie „haben”). Są to  czasowniki  wyrażające ruch i przemieszczanie się  lub zmianę położenia, czy stanu :  aufstehen – wstawać, fahren- jechać, fleigen –latać, gehen- iść, schwimmen- pływać, aufwachen- budzić się, einschlafen- zasypiać, sterben- umierać.

    Słówka z tej lekcji: anrufen- dzwonić, verabreden – umawiać się, springen- skakać, ausgeben – wydawać, 
  •  Zadanie obowiązkowe: Przetłumacz na język niemiecki 5  zdań- zgodnie z numerem w dzienniku, napisz je w zeszycie (koniecznie) i wyślij mi zdjęcie. Wszystkie te zdanie wybrałam z podręcznika i ćwiczeń. 
  • To zadanie zrobić do końca tygodnia. W tym tygodniu macie w planie 2 lekcje we wtorek i piątek. Wtedy macie robić te zadania. Każdego dnia w godzinach 10.00-12.00 możecie się ze mną kontaktować .
  •  Uczniowie z numerami 1-5, dotyczy wszystkich klas: 
  • Zdania: Jakub słuchał muzyki. Martin nie był dzisiaj w szkole. Na lekcji niemieckiego ćwiczyliśmy dialogi. Wieczorami często razem coś gotowaliśmy. Maria Skłodowska Curie odkryła Polon und Rad. 
  • Uczniowie z numerami 6-10, dotyczy wszystkich klas:
  • Zdania : Jakub wysłał maila do swojej koleżanki. Patry, gdzie byłeś tak długo? W sobotę pracowałam w ogrodzie. Tata robił z nami zadania domowe. Nakryłeś już do stołu? 
  • Uczniowie z numerami 11-15, dotyczy wszystkich klas:
  • Zdania: Jakub grał w piłkę nożną. Wakacje w górach były fantastyczne! O 8.15 jadałam śniadanie. Steffan otwierał ciągle wszystkie okna. Film zaczął się o 18.00 godzinie.
  • Uczniowie z numerami 16-20, dotyczy wszystkich klas:
  • Zdania: Jakub czekał na tramwaj. Byłem już dwa razy w Niemczech. Szukałem mojej siostry. Sylwia słuchała muzyki i tańczyła. Nakryłeś już do stołu?
  • Uczniowie z numerami 21-25, dotyczy wszystkich klas:
  • Zdania: Jakub gotował mleko na śniadanie. Byłem z moimi rodzicami w Turcji. My graliśmy na komputerze. Anka sprzątała swój pokój. Dawid robił zdjęcia. Pisaliśmy dzisiaj na chemii test.
  • Uczniowie z numerami 26-30, dotyczy wszystkich klas:
  • Zdania: Jakub zrobił prezent dla swojej mamy. Wcześniej miasto było małe. Moje wakacje spędziłem na morzem Bałtyckim. Moja rodzina mieszkała wtedy w Austrii. O 7.10 czyściłam zęby. 

  • Klasa 7
  • W  kończy rozdział "Rund um die Uhr". 
  • Temat ;: Magst du Montage? Czy lubisz poniedziałki? 
  • Podręcznik str 93-95.
  • Ćwiczenia str: od 58- zadanie 9 do 13b str 61. W razie pytań służę pomocą. Omówimy je również podczas naszych spotkań online na Webex albo Clickmeeting. Napiszę w liburisie  kiedy odbędą się te spotkania. 
  • Nowością na tej lekcji są czasowniki zwrotne: myć się, interesować się, nudzić się, cieszyć się , malować się itp.
  • Zobacz ich odmianę. 
  • ich wasche mich= ja myję się
    du wäschst dich =ty myjesz się
    er/sie/es wäscht sich =on/ona/ono myje się
    wir waschen uns= my myjemy się
    ihr wascht euch =wy myjecie się
    sie waschen sich= oni myją się
    Teraz zrób zadania w ćwiczeniach  11-15a.
  • Na tym padlecie macie ważne informacje z tego działu: godziny i opis dnia. Zachęcam do zapoznania się  https://pl.padlet.com/mariolaszreder10/xjeftjvi1uus
  • Chętni: Film o tematyce "Mein Tag" 

    Napisz odpowiedzi na podane pytanie, dotyczące twoje dnia. Nagraj siebie jak czytasz te zdania i przyślij mi nagranie na Messenger. Albo spotkamy się na webex.com. lub ClickMeeting- i wtedy przeczytasz lub powiesz z pamięci. Na 6 trzeba nauczyć się na pamięć. Mogę zadać dodatkowe pytanie, aby sprawdzić czy rzeczywiści umiesz i rozumiesz te pytania.  Webex trzeba zainstalować na komputerze.

    Was ist dein Tag?


    Um wie viel Uhr stehst du auf?
    Wann duscht du?
    Wann frühstückst du?
    Bis wann bist du in der Schule?
    Wann isst du Mittagessen?
    Was machst du am Nachmittag?
    Wie lange machst du deine Hausaufgaben?
    Was machst du am Abend?
    Um wie viel Uhr gehst du schlafen?

    Możesz dodać jakieś zdanie od siebie. 
  • 30.03.-03.04.2020.
  • Prezentacja, którą wysłałam Wam również przez librusa
    https://drive.google.com/open?id=1DJGduhXllXlvRQemVyd7gZofzF6bqFLQ 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz